Skolelederen

Mette Sahlholdt overtog skolen i sommeren 2016. Hun er født i 1968 og har været én af de bærende lærerkræfter på skolen siden 2001. Mette har været selvstændig behandler ligeså længe og haft egen klinik på Sortedams Dosseringen og på Frederiksberg sammen med sin søster, Anne som er jordemoder og akupunktør. I dag ligger Familieklinik i samme lokaler som skolen i Sankt Jørgens Alle 7, tæt på Planetariet og Vesterport Station.

Mette Sahlholdt

Mette har haft i tusindvis af fødder i sine hænder og har således rigtig meget erfaring med behandling af mennesker i alle aldre, fra 2 uger gamle babyer til mennesker i 90’erne – klienter med skavanker og ubalancer af alle arter.

Mettes vision med skolen er, at det skal være et levende sted, hvor man er glad for at være. Undervisningen foregår på små hold, så man lærer hinanden rigtig godt at kende, hvilket giver plads og tryghed til, at alle kan bidrage og komme til orde.

Det faglige niveau er umådeligt vigtigt, og derfor er underviserne valgt, fordi de er dygtige, både som fagpersoner og som formidlere.

Det er målet, at kvalitet skal gennemsyre alle detaljer på skolen, fra undervisningsmaterialerne, over cremen vi bruger, maden vi spiser til selve undervisningen, som gerne skal være helt på forkant med, hvor den enkelte elev er henne, og med, hvad der præcis skal til for at hjælpe vedkommende videre.

Kerneværdierne er omhu, sans for detaljen, lydhørhed og åbenhed. Vigtigst af alt er respekten for hinanden, en god tone, en åben og anerkendende ånd og en masse humor og glæde.