Om Københavns Zoneterapeutskole

Københavns Zoneterapeutskole blev grundlagt i 1979 af Iris Serup Christensen, én af tidens pionerer indenfor den holistiske tankegang.

Skolen havde adresse på Gl. Kongevej 37, tæt på søerne i København og hed oprindeligt Zoneterapeutskolen Iris. Det var landets første organiserede skole og er i dag Danmarks ældste zoneterapeutskole.

Iris’ datter Connie Serup Jørgensen overtog skolen efter sin mor og drev den dygtigt videre indtil 2015, hvor hun gik på pension.

Mange år er gået, lokalerne er ikke de samme, selvom skolen i dag ikke ligger mange hundrede meter fra Gl. Kongevej 37.

Ånden er den samme i form af udelt begejstring for faget, humor og højt til loftet og ikke mindst at håndværket og nærvær er i centrum. Til stor glæde har Connie stadig sin gang på skolen og kan stadig underholde med gode historier fra “gamle dage”.

Skoleleder Mette Sahlholdt er selv uddannet på skolen på Gl. Kongevej og har været lærer siden sin eksamen.

Skolens omdrejningspunkt har altid været et højt fagligt niveau, gode lærerkræfter, at være på forkant med udviklingen, ligesom der altid har været lagt vægt på en god organisering. Fokus er at tilbyde en rigtig god uddannelse på alle niveauer, både fagligt og menneskeligt og med gode fysiske rammer.

Skolens hold er små med 6-8 elever, hvilket betyder at alle lærer hinanden rigtig godt at kende. Når man føler sig tryg og godt tilpas er det nemmere at lære. Hver enkelt elev vil opleve en høj grad af opmærksomhed, som bl.a. vil sikre at teknikken kommer på plads. De små hold giver desuden plads til alles spørgsmål og mulighed for at alle kan bidrage med netop det den enkelte har at tilbyde. Målet er at alle glæder sig til at komme i skole fordi det er sjovt, spændende og lærerigt.