Om uddannelsen

Undervisningen i zoneterapi består dels af en teoretisk indføring i faget, men består i høj grad også af praktisk undervisning i behandling på fødderne. Typisk starter vi med den teoretiske del, holder spisepause, og fortsætter med praktikken. Her øver eleverne sig på hinanden, så udover at lære faget, får man også selv en masse behandling.

Hver undervisningstime består af en 45-minutterslektion efterfulgt af 15 minutters pause. Hvis man på enkelte undervisningsdage ikke har mulighed for at være tilstede fysisk, er der mulighed for at deltage online. Dette gælder i sagens natur kun den teoretiske undervisning, dog vil man have adgang til online optagelser af demonstration af zonerne på fødderne.

Der vil være håndklæder til rådighed og creme til behandlingen.

På Københavns Zoneterapeutskole indeholder undervisningen følgende

255 timer

Zoneterapi i teori og praksis, inkl. meridianlære, den kinesiske 5-elementslære, zoneterapi til babyer og børn, zoneterapi ift. fertilitet, graviditet og fødsler mm.

50 timer

Psykologi

Biopati

Kost og ernæring

Visuel diagnose

6 timer

Førstehjælp (Ikke en del af uddannelsen på Københavns Zoneterapeutskole)

15 timer

Opstart af klinik, regnskab og markedsføring

5 timer

Intro til osteopati

5 timer

Akupressur

200 timer

Anatomi og fysiologi (Ikke en del af uddannelsen på Københavns Zoneterapeutskole)

100 timer

Sygdomslære (Ikke en del af uddannelsen på Københavns Zoneteraopeutskole)

50 timer

Dokumenterede hjemmebehandlinger

Københavns Zoneterapeutskole tager forbehold for ændringer.

Anatomi og fysiologi

Formålet med undervisningen er, at eleven får en forståelse af den menneskelige organismes opbygning og funktioner, således at man forstår de enkelte organers og systemers betydning for kroppens trivsel og får en faglig baggrund for at vejlede i helseanliggender. Undervisningen foregår på sygeplejerskeniveau.

Sygdomslære

Undervisningen giver en bred viden om diverse sygdomme, så man får et grundlag for at forstå de symptomer/sygdomme, ens klienter kommer med.

eschool

Københavns Zoneterapeutskole anbefaler at anvende www.eschool.dk.

Du skal på www.eschool.dk ”købe” de to fag anatomi/fysiologi og sygdomslære og tilføje ”KØZ” (for Københavns Zoneterapeutskole) efter dit navn. Prisen er 11.000 kr., men som elev på Københavns Zoneterapeutskole får du 10% rabat.

Når du på eschool lægger fagene i kurven skal du IKKE betale. Man overfører i stedet det reducerede beløb 9.900 kr. til Københavns Zoneterapeutskole som afregner med Eschool.

Du får herefter adgang til fagene og får tilsendt bogpakken med posten.

Det er vigtigt at du husker det brugernavn og password, som du opretter dig med, idet det fremover skal benyttes for at logge ind på eschool.

Du vil efterfølgende blive kontaktet telefonisk, for at sikre at du forstår alle de muligheder eschool.dk tilbyder, såsom

• Undervisning ved stud. Med./Læge 2 x pr. måned; Zoom den ene måned/fremmøde i Herlev den anden måned – ubegrænsede mødegange, ubegrænset spørgetid – seneste undervisning optages og lægges ind på eschool.
  • Altid mulighed for skriftlig kontakt med underviser samt forum med andre studerende.
  • ”Læsegruppe” søgefunktion på sitet.
  • Fysiske bøger: ”Anatomi/fysiologi på en anden måde” samt Sygdomslære af Kjeld Bruun Jensen.
  • Animationsfilm til hvert kapitel.
  • Terminsprøve efter bog 1, som rettes, kommenteres og returneres til eleven af DDZ.
  • Eksamen afholdes og aftales med DDZ, jf. eschool datoer hver anden måned.

Du har 2 ”skud i bøssen” til den endelige eksamen.

Tilmeld dig næste hold

Nyt hold starter torsdag den 22. august 2024. Undervisningen vil ligge hver torsdag kl. 16-20.30. Vi er i gang med at reservere pladser på holdet, men der er stadig flere pladser tilbage. Måske er det lige præcis dig som skal være med til at lære et absolut fantastisk og alle steder anvendeligt håndværk?