En der studerer

Efteruddannelse

Som RAB-registreret zoneterapeut, skal man efteruddanne sig for at bevare sin RAB-titel. Indenfor en 3-årig periode kræves der 30 point.

Københavns Zoneterapeutskole udbyder efteruddannelseskurser som E-learning. Når man har gennemført kurset, er der en Multiple Choice prøve og et evalueringsskema som skal udfyldes og sendes via mail til mette_sa@yahoo.dk, hvorefter man modtager sit kursusbevis inklusive RAB-point.

Se efteruddannelseskurserne nedenfor.

E-learning efteruddannelseskursus i barnløshed – Start når det passer dig

Underviser: Mette Sahlholdt

Dette E-learning efteruddannelseskursus henvender sig fortrinsvis til zoneterapeuter men kan også anvendes af andre behandlere. Det består af 221 billeder med indtalt tale. Man kan printe materialet ud og påføre sine egne noter. Man vil få en større viden om infertilitet både hos manden og kvinden, om årsager, om de involverede hormoner, om hormonelle ubalancer, om behandlingerne på fertilitetsklinikkerne, om barnløshed i forhold til THM’s 5-elementer, om det følelsesmæssige i at være ufrivilligt barnløs og om kosttilskud. Undervejs i kurset, vil der være 5 Multiple Choice opgave-samlinger med 42 spørgsmål i alt og et evalueringsskema. Disse svar sendes til mette_sa@yahoo.dk, hvorefter man modtager sit kursusbevis inklusive RAB-point. Kurset tager ca. 5 timer at gennemføre, man kan gøre det i ét stræk eller dele det op i bidder. Man kan afspille videoerne på mobiltelefonen, men det er nemmere at bevare overblikket på computeren.

Nyfødt baby

Københavns Zoneterapeutskole

Kursus for: Akupunktører, EFTMR terapeuter, Kranio sakral terapeuter, Massører, Zoneterapeuter

Dato: 1. nov 2023
Kan tages når som helst

Pris: 1.500,- kr.

Zoneterapi til spædbørn, babyer og børn

Underviser: Mette Sahlholdt

E-learning efteruddannelseskursus i at behandle spædbørn, babyer og børn med zoneterapi.

En grundig indføring i hvordan du får din behandling til at lykkes med en tryg børne-klient og glade forældre.

En gennemgang af barnets forskellige faser fra spædbarn til skolebar inklusive Tigerspring, en gennemgang af de mange symptomer og sygdomme du støder på hos børn i din klinik, med forslag til behandling og gode råd til forældrene.

Et særligt afsnit om Reflux i samarbejde med Mathilde fra refluxfamilie.

Babyfødder

Kursus for:  Zoneterapeuter

Dato: 17. nov 2023 kl.: 00:00 – 00:00

Pris: 1.500,- kr.

Zoneterapi til gravide og fødende

Underviser: Mette Sahlholdt

E-learning efteruddannelseskurser for zoneterapeuter og andre terapeuter i at behandle gravide klienter, både ift. gener i graviditeten, som kvalme, ødemer, ledsmerter osv., men også ift. at klargøre til fødslen.

Der er gennemgang af graviditeten og af fødsler, et afsnit om graviditet i et TKM perspektiv, afsnit om forholdsregler, om hvordan man behandler graviditetsgener og gode råd til den gravide og en introduktion til Gabriella Liisbergs forskningsprojekt på gentofte Amtssygehus’ fødegang.

Gravid kvinde

Kursus for:  Akupunktører, Zoneterapeuter

Dato: 9. nov 2023 kl.: 00:00 – 00:00

E-learning efteruddannelse i overgangsalderen – Start når det passer dig

Underviser: Mette Sahlholdt

Dette E-learning efteruddannelseskursus består af billeder med indtalt tale. Det henvender sig fortrinsvis til zoneterapeuter men andre behandlere kan også have glæde af det. Man kan printe materialet ud og påføre sine egne noter. Man vil få en større viden om hvad overgangsalderen egentlig er og om de hormoner som er på spil. Der vil være et afkrydsningsskema til at blive klogere på den enkelte klients specifikke hormonelle ubalancer, en gennemgang af de zoneterapisystemer og særlige zoner som med fordel kan inddrages i zoneterapibehandlingen, en opdeling af overgangsalder-generne i TKM’s 5-elementer, en masse gode råd ift. livsstil, kosttilskud, vitaminer og mineraler og en kort intro til bioidentiske hormoner.Kurset afsluttes med 10 Multiple Choice spørgsmål og en evaluering. Besvarelserne sender du til mette_sa@yahoo.dk, hvorefter man modtager sit kursusbevis inklusive 8 RAB-point. Kurset tager ca. 4 timer at gennemføre, man kan gøre det i ét stræk eller dele det op i bidder. Man kan afspille videoerne på mobiltelefonen, men det er nemmere at bevare overblikket hvis man følger kurset på computeren.

Gå tur i skoven

Dato: 1. dec 2023