ZCT logo

ZCT (Zoneconnection Terapeutforening)

Københavns Zoneterapeutskole er tilknyttet ZCT (Zoneconnection Terapeutforening).

Zoneconnection Terapeutforening (zct) er en af Danmarks største brancheforeninger for alternative komplementære behandlere.

Foreningen har til formål at varetage medlemmernes faglige interesser.
Dette sker ved at:

• Fremme et højt uddannelsesniveau
  • Fremme et højt videreuddannelsesniveau
  • Fremme kvalitetssikring og god kliniks praksis
  • Til stadighed at udvikle fagene
  • Fremme en høj organisations grad inden for faget
  • Fremme samarbejdet indenfor ikke-konventionel medicin og terapi
  • Samarbejde med offentlige myndigheder, politiske organer og private institutioner og foreninger, for at fremme de enkelte faggrupper og deres interesser og etiske regler

ZCT-skolernes uddannelse og pensum er udviklet igennem 35 år, og denne viden sikrer eleverne en kvalificeret uddannelse i trygge rammer.

ZCT-samarbejdet giver mulighed for at være på forkant med udviklingen og at øve indflydelse på myndighedernes beslutninger, samt at opnå et tæt og bredt samarbejde med det etablerede system.